Personvernerklæring
1. Innledning
Jelpr AS («Jelpr») er opptatt av å håndtere dine personopplysninger på en trygg og sikker måte, i tråd med gjeldende regelverk. Nedenfor finner du informasjon om hvordan vi håndterer personopplysninger som vi innhenter fra registrerte vikarer, kunder, leverandører og samarbeidspartnere.
Jelpr er behandlingsansvarlig for personopplysningene som vi behandler. Kontaktinformasjonen til Jelpr er:
Besøksdresse: Jelpr AS c/o OXX AS
Postadresse: Postboks 73 Skøyen, 0112 Oslo
E-post: kontakt@jelpr.no
Telefon: 21 50 70 31
Du er alltid velkommen til å ta kontakt med oss dersom du har spørsmål vedrørende vår behandling av personopplysninger.
Når det nedenfor vises til GDPR, skal dette forstås som en henvisning til forordning (EU) 2016/679 ("GDPR").
2. Personopplysninger som samles inn og behandles
Hvilke personopplysninger samler vi inn fra registrerte vikarer?
Jelpr innhenter følgende opplysninger:
- Informasjon du selv oppgir når du registrerer deg, herunder navn, e-postadresse, telefonnummer og adresse.
- CV-opplysninger du registrerer på vår nettside, herunder tidligere arbeidsgivere mv.
- informasjon om hva du ønsker å jobbe med (bransje, fag mv.) og hvor (kommune) du vil jobbe hen.
- Vi lagrer chat meldinger mellom deg og arbeidsgiver i 30 dager før de slettes.
- Oppdragshistorikk lagres i inntil 5 år eller til du ber om sletting.
- Øvrige opplysninger du selv oppgir ved henvendelse til oss.
Formålet med å samle inn og behandle disse opplysningene er å koble din kompetanse og erfaring opp mot ledige vikariater, enten automatisk i tråd med våre systemer eller manuelt. Formålet er videre å kunne sette deg i kontakt med en oppdragsgiver.
Det rettslige grunnlaget for å behandle personopplysninger til registrerte vikarer er GDPR art. 6 nr. 1 bokstav a (samtykke). Du samtykker til behandlingen idet du registrerer deg på vår nettside ved å hake av i boksen og/eller signere avtalen som bekrefter at du samtykker til at dine personopplysninger behandles i henhold til denne erklæringen.
Det er frivillig å gi dine personopplysninger til Jelpr, men dersom vi ikke får de nødvendige opplysninger kan det være at vi ikke vil være i stand tilby dine tjenester til en oppdragsgiver.
Hvilke personopplysninger samler vi inn fra registrerte kunder, leverandører og samarbeidspartnere?
Jelpr samler inn personopplysninger i forbindelse med våre avtaler med leverandører, samarbeidspartnere og kunder. Jelpr innhenter i den forbindelse følgende opplysninger om relevante kontaktpersoner hos kunden eller leverandøren:
- Stilling, navn, selskap, e-postadresse og telefonnummer
- Vi lagrer chat meldinger mellom deg og vikar/arbeidstaker i 30 dager før de slettes.
- Øvrige opplysninger som oppgis ved henvendelse til oss.
Formålet med behandlingen av disse opplysningene er å kunne etablere og følge opp avtaleforholdet via en eller flere kontaktpersoner hos kunde, leverandør og samarbeidspartner, samt kunne sende og besvare henvendelser.
Det rettslige grunnlaget for behandlingen er GDPR art. 6 nr. 1 bokstav b (oppfyllelse av avtale) eller samtykke, jf. bokstav a.
3. Hvor lenge lagres opplysningene?
Vi lagrer aldri personopplysninger lenger enn det som er nødvendig for det formål opplysningene ble samlet inn for. Vi vil enten permanent anonymisere eller på sikkert vis slette de av dine personopplysninger som vi ikke lenger har behov for. Dersom behandlingsgrunnlaget er samtykke, slettes personopplysningene hvis du trekker tilbake samtykket.
Detaljerte data om meldinger (chat) knyttet til vikaroppdrag slettes etter 30 dager, men oppdraget blir en del av historisk statistikk som beholdes.
Personopplysninger om kontaktpersoner i selskaper som nevnt i punkt 2 lagres til de ikke lenger er nødvendige for å oppfylle avtalen, herunder hvis avtalen sies opp eller av andre grunner avsluttes.
4. Hvem har tilgang til opplysningene?
Vi gir ikke personopplysningene dine videre til andre med mindre det foreligger et lovlig grunnlag for slik utlevering. Eksempler på slikt grunnlag vil typisk være en avtale med deg eller et lovgrunnlag som pålegger oss å gi ut informasjonen.
Jelpr sine kunder har ikke adgang til å selv søke etter vikarer og har dermed ikke adgang til personopplysningene til en vikar før han eller hun formidles direkte til kunden.
Ansatte i Jelpr har tilgang til personopplysningene i den grad det er nødvendig for å oppfylle formålet.
Jelpr bruker databehandlere til å behandle personopplysninger på våre vegne. I slike tilfeller har vi inngått avtaler for å ivareta informasjonssikkerheten i alle ledd av behandlingen. Vi benytter oss av følgende databehandlere per i dag:
• OXX AS - Systemutvikling av Jelpr.no
• Proventus AS - drift av Jelpr.no
5. Hvilke rettigheter har du?
Du har rett til å be om innsyn, retting eller sletting av personopplysningene vi behandler om deg. Du har videre rett til å kreve begrenset behandling, dataportabilitet og rette innsigelse. Du kan lese mer om innholdet i disse rettighetene på Datatilsynets nettside: www.datatilsynet.no.
Det er viktig at opplysningene vi har om deg er riktige og oppdaterte. Hvis du oppdager en feil, oppfordrer vi deg til å ta kontakt med oss slik at opplysningene kan bli rettet. Du kan kontakte oss, dersom du ønsker at opplysninger skal slettes fordi de er feil, mangelfulle eller mangler behandlingsgrunnlag. Vi vil da vurdere om det er grunnlag for dette.
Henvendelser om retting, sletting og innsyn kan rettes til kontakt@jelpr.no
Vi vil svare på din henvendelse så raskt som mulig.
6. Endringer i vår personvernerklæring
Denne personvernerklæringen ble sist oppdatert 1. mars 2023. Vi forbeholder oss retten til å endre den og oppfordrer deg til å gjøre deg kjent med innholdet i erklæringen med jevne mellomrom.