Jelpr

Jelpr sin løsning for effektiv håndtering av vikarer i kommune-Norge

Hos Jelpr støtter vi tiltak som sikrer faste ansettelser for flere personer, og som samtidig gir bedre omsorg for barn i barnehagene i Norge. Steinkjer kommunes beslutning om å ansette åtte faste vikarer til sine barnehager, er et prisverdig skritt mot dette målet. Ved å bruke Jelpr sin plattform kan kommunen gjøre vikarene tilgjengelige i alle barnehager, og hver enkelt barnehage kan sende ut forespørsler til vikarer etter behov. Vi vet at vikarer ikke bare blir brukt i barnehagesektoren, kommunen kan derfor bruke Jelpr sin plattform i både skolesektoren, og i helse og omsorg-sektoren, samt andre sektorer hvor vikarer blir brukt.

Les hele artikkelen fra Utdanningsnytt her.

Utfordringene med å håndtere vikarer 

Behovet for vikarer er uforutsigbart. En plutselig sykdom hos to ansatte i en barnehage kan skape et umiddelbart behov for ekstra ressurser den aktuelle dagen. Tradisjonelle metoder for å håndtere slike situasjoner kan være tungvinte og ineffektive.

Hvordan Jelpr sin plattform kan hjelpe 

Med Jelpr sin plattform kan kommuner i Norge strømlinjeforme prosessen med å ansette, og fordele vikarer på tvers av alle sine barnehager. Slik kan Jelpr effektivisere vikarhåndteringen: 

  1. Effektiv tildeling: Kommunen kan gjøre vikarene tilgjengelige i alle barnehager i sin kommune. Dette sikrer at vikarene fordeles etter behov for hver enkelt barnehage, og ingen barnehage blir underbemannet. 

  1. Hver enkelt barnehage sender forespørsel etter behov: Hver barnehage kan sende ut forespørsler til vikarer etter behov direkte fra Jelpr sin plattform. Dette sikrer at alle behov dokumenteres, samt håndteres raskt og effektivt. 

  1. Brukervennlig opplevelse: Vikarene mottar sine oppdrag gjennom en intuitiv og tidsriktig plattform som matcher deres tilgjengelighet. De har all informasjon de trenger på ett sted, inkludert hvor og når de skal jobbe. 

  1. Forbedret kommunikasjon: Plattformen legger til rette for enkel kommunikasjon mellom vikarer og barnehagene. Relevant informasjon og viktige filer kan deles raskt, og den integrerte chat-funksjonen sørger for at alle holdes informert. 

  1. Full oversikt: Kommunen har full oversikt over hvor vikarene brukes og når. Barnehagene på sin side har oversikt over når vikarene brukes i deres barnehage. Denne åpenheten hjelper til med planleggingen, og sikrer at vikarene brukes effektivt. 

 Fordeler for alle 

Implementering av Jelpr sin plattform gir flere fordeler: 

  • For kommunen: Strømlinjeformet administrasjon, og effektiv bruk av vikarressurser. 

  • For barnehagene: Umiddelbar tilgang til nødvendige vikarer, som sikrer kontinuerlig og kvalitetsmessig omsorg for barna.

  • For vikarene: Klare og organiserte arbeidsplaner som stemmer overens med deres tilgjengelighet og preferanser.

Konklusjon 

Jelpr sin plattform forenkler ikke bare prosessen med å håndtere vikarer, men forbedrer også den generelle effektiviteten og kommunikasjonen mellom alle involverte parter. Ved å ta i bruk Jelpr kan kommuner i Norge sikre bedre ressursforvaltning, øke jobbtilfredsheten for vikarene og, viktigst av alt, gi konsekvent og høy kvalitet på omsorgen for barna i sine barnehager. 

Spørsmål og svar

Hvordan registrerer jeg min arbeidsgiver på plattformen? 

  • Gå til vår registreringsside, fyll ut informasjon om din arbeidsgiver, og følg instruksjonene for å fullføre registreringen. 

Hva slags støtte tilbyr dere? 

  • Vi tilbyr gratis opplæring av plattformen over Microsoft Teams, og kundeservice ved behov. 

Hva koster plattformen? 

  • Gå til vår registreringsside, fyll ut informasjon om antall ansatte hos din arbeidsgiver (ref. offentlig register), og få beregnet lisensprisen per måned.  

Hva koster etablering? 

  • Det er ingen etableringskostnad. 

Hvor lang bindingstid er det? 

  • Vi har ingen bindingstid. 

For mer informasjon og ofte stilte spørsmål, besøk vår spørsmål og svar-side.