Hvordan vår plattform kan løse barnehagekrisen
Barnehagekrisen i Oslo har nådd et kritisk nivå, ifølge en NRK-artikkel. Med mangel på fagfolk, høyt sykefravær og utilstrekkelig tilgang på vikarer, slår både barnehager og kommunen alarm. Vi i Jelpr mener at vår innovative plattform kan bidra til å løse disse utfordringene, slik at barna får den omsorgen de trenger samtidig som vi sysselsetter flere som står utenfor arbeidslivet.
Les hele artikkelen fra NRK her
Hvordan vår plattform kan løse utfordringene
1. Vi har vikarer som søker jobb
Vår plattform er designet for å koble vikarer som søker jobb i barnehagesektoren (og andre sektorer som skolesektoren, helse og omsorg, transport og logistikk) med relevante arbeidsgivere. Per i dag har vi over 4000 vikarer i plattformen vår, og dette antallet øker kontinuerlig ved at vikarer som allerede bruker plattformen verver nye vikarer samt markedsføring fra oss i Jelpr. Dette betyr at vi ikke opplever den utilstrekkelige tilgangen på vikarer som NRK-artikkelen beskriver. Hvis din organisasjon har mangel på vikarer, trykk her for å beregne pris og registrere deg på vår plattform. Trenger du hjelp? Send en e-post til kontakt@jelpr.no så hjelper vi deg gjerne.
2. Administrer vikarene dine enkelt
Å administrere vikarer er tidkrevende. Du må ha oversikt over tilgjengelighet, forespørre og booke vikaroppdrag, samt holde rede på hvor mange timer hver enkelt vikar har jobbet. Jelpr hjelper til med alt dette. Vi har funksjoner som automatiserer disse prosessene, slik at du sparer verdifull tid på vikarhåndtering.
3. Del på vikarene
En vanlig utfordring er at arbeidsgivere vil ha tilgjengelige vikarer av høy kvalitet når de trenger dem, vikarene på sin side ønsker ofte å jobbe mer og forsvinner når de ikke får nok vikaroppdrag. Jelpr har løst dette ved at arbeidsgivere kan samarbeide og dele på vikarer.
Fordeler med å dele på vikarene dine:
- En større pool av vikarer gjør hver enkelt arbeidsgiver mindre sårbar ved vikarbehov.
- Vikarene får jobbet mer, noe som gir dem verdifull erfaring og bedre jobbsikkerhet.
Når vikarene får jobbe mer innen samme bransje, øker også kvaliteten på arbeidet deres. Dette fører til en pool av vikarer som kan ansettes i fulltidsstillinger og videreutdannes til fagarbeidere.
Konklusjon
Oppsummert peker NRK-artikkelen på tre store utfordringer: mangel på fagfolk, høyt sykefravær og utilstrekkelig tilgang på vikarer. Vår plattform kan løse disse utfordringene:
-
Vi har mange vikarer som søker jobb i vår plattform, hvilket sikrer deg tilgang på vikarer.
-
Plattformen vår sikrer effektiv administrasjon av vikarer, som sparer din organisasjon for administrasjonsarbeid.
-
Plattformen vår muliggjør deling av vikarer mellom arbeidsgivere, som gir relevant arbeidstrening, økt vikarkvalitet og potensiale for faste ansettelser og fagarbeidere i fremtiden.
Ved å bruke Jelpr kan barnehagesektoren og andre bransjer med lignende utfordringer, finne en bærekraftig løsning på utfordringene artikkelen peker på.
Spørsmål og svar
Hvordan registrerer jeg min arbeidsgiver på plattformen?
-
Gå til vår registreringsside, fyll ut informasjon om din arbeidsgiver, og følg instruksjonene for å fullføre registreringen.
Hva slags støtte tilbyr dere?
-
Vi tilbyr gratis opplæring av plattformen over Microsoft Teams og kundeservice ved behov.
Hva koster plattformen?
-
Gå til vår registreringsside, fyll ut informasjon om antall ansatte hos din arbeidsgiver (ref. offentlig register), og få beregnet lisensprisen per måned.
Hva koster etablering?
-
Det er ingen etableringskostnad.
Hvor lang bindingstid er det?
-
Vi har ingen bindingstid.
For mer informasjon og ofte stilte spørsmål, besøk vår spørsmål og svar-side.